Články z rubriky ‘Diéty’

Sacharidová diéta

Sacharidová diéta

Sacharidová diéta, hoci môže znieť lákavo, nejde v nej o zvýšený príjem sacharidov, ale bohužiaľ práve naopak. Sacharidy sú znížené na minimum, rovnako tak tuky. Jediné, čoho je viac, sú bielkoviny. Ideálnym typom sacharidovej diéty je kulturistická sacharidová diéta, ktorá strieda dni s vyšším a nižším príjmom sacharidov a umožňuje formovať postavu. Sacharidovou diétu v klasickej forme je vhodné držať niekoľko týždňov, max. však jeden mesiac. Zhodiť možno pomerne úspešne niekoľko kilogramov, v niektorých prípadoch až 10 kg.

Trojdňová detoxikačná diéta

Pre úplných začiatočníkov je vhodná táto detoxikačná diéta, ktorú je vhodné držať, pokiaľ máte problémy s trávením, s kožou alebo vás trápia zlé pocity a zlá nálada. Dôvodom vašich problémov je, že sa v tele nahromadilo mnoho toxínov a zároveň trpíte nedostatkom vitamínov a minerálov, ako je B12, C, horčík nebo zinok.

Tato diéta sa skladá zo zeleniny a ovocia. Tieto potraviny vám dodajú potrebné množstvo vlákniny, veľké množstvo vitamínu C a mnoho iných látok. Ak diétu predĺžite o štyri dny, mali by ste schudnúť až dve kila. V priebehu diéty vypite každý deň najmenej 1,5 litra vody.

Diéta podľa krvných skupín

Možno ste už počuli o tejto netradičnej diéte a možno ste ju už dokonca aj vyskúšali. Ak ste tak urobili, môžete sa pochváliť štíhlou líniou, zlepšením trávenia či odstránenia bolesti hlavy.

Diétu podľa krvných skupín vypracoval americký lekár Peter J. D´Adama, ktorý svoju diétu vysvetľuje nasledovne. Pri konzumácii jedla, dochádza k chemickej reakcii medzi krvou a potravou, ktorú konzumujete. Táto reakcia je súčasťou genetickej výbavy a preto sú pre každého z nás potraviny vhodné, neutrálne a nevhodné pre náš organizmus. Tieto reakcie vznikajú na základe tzv. lektínov. Lektíny sú bohaté a rozmanité bielkoviny, ktoré sa nachádzajú v potravinách s aglutinačnými vlastnosťami. Lektíny môžu byť nebezpečné pre zdravie, ale život neohrozujú. Deväťdesiatpäť percent lektínov sa absorbujú a rozpustia v ľudskom tele. Ale päť percent má na svedomí rôzne nepríjemné reakcie tela, napríklad bolesť hlavy.

Detoxikačná diéta

Ľudské telo sa postupne zanáša škodlivinami a toxickými látkami, ktoré je potrebné raz za  čas z tela odstrániť. Len tak sa zlepší vaša celková kondícia, zvýši sa obranyschopnosť organizmu, ale tato očista slúži aj k prevencii pred civilizačnými chorobami.

Každá očista sa však musí robiť s rozvahou, pretože chybne vykonaná detoxikácia môže vášmu organizmu naopak i vážne ublížiť.

Ananásová diéta

Ananásová diéta, to je ananás, ananás a zase ananás. Konzumuje sa buď čerstvý alebo vylisovaná šťava v objeme 1 až 3 kg denne. Diéta sa drží po dobu troch dní až jedného týždňa. Hmotnosť možno znížiť individuálne o niekoľko kilogramov, cca 3 až 6 kg.

Ananásová diéta je krátkodobá a veľmi jednostranná. Nie každý dokáže konzumovať jen jeden druh potraviny po dobu až 7 dní, takže je skôr vhodná pre tých, ktorí majú skutočne pevnú vôľu. Vďaka veľkému zníženiu kalorického príjmu možno však dosiahnuť istý úspech vo znížení váhy.

Popôrodná diéta

Chudnutie po pôrode by malo byť šetrné a pozvoľné, pretože žena po pôrode prechádza radom hormonálnych zmien a prežíva veľmi náročné obdobie ako po fyzickej, tak aj po psychickej stránke.

Drastická diéta by mohla ublížiť nielen vám, ale aj vášmu dieťaťu. Do materského mlieka by sa mohli dostať i škodliviny, ktoré sa uvoľňujú pri rýchlom odbúravaní tukov alebo by ste mohli prísť o mlieko úplne, čo by bola veľká škoda z pohľadu nenahraditeľnosti prirodzenej materské stravy.

Dvadsať denná diéta

V tejto diéte sa striedajú dni plné bielkovín, zeleniny, ovocia, ale i odľahčovacie a hladné dni. Organizmus nie je pri tejto diéte unavený pri jej dodržaní je zaručený váhový úbytok.

V priebehu diéty je zakázané:
* piť liehoviny, pivo, víno, sladené nápoje
* konzumovať cukor, bielé pečivo, zemiaky

Počas diéty sú zaradené aj hladné dni určené k očisteniu organizmu.

Mrkvová diéta

Názov nám úplne spoľahlivo napovedá, že pôjde o mrkvu, a to vo všetkých možných podobách – vo forme surovej, varenej, dusenej, pečenej, mixovanej, strúhanej, tekutej, koktailovej… . A takto by sme mohli pokračovať takmer donekonečna. Skrátka mrkvová diéta sa skladá len z tohto druhu zeleniny, prípadne vo vhodnej kombinácii i s inými druhmi zeleniny alebo ovocia (napr. jablkami).  Mrkvová diéta je kvôli svojmu monotematickému zameraniu vhodná len ku krátkodobému užívaniu, teda maximálne týždeň. Možno zhodiť niekoľko málo kilogramov, cca 2 až 6 kg.

Bezcholesterolová diéta

Ako je známe, cholesterol je látka pre ľudský organizmus škodlivá. Je to strašiak, ktorý nám lekári neustále kladú na srdce. A o srdce ide predovšetkým,  pretože práve tam môže cholesterol spôsobiť najväčšie problémy. Málokto už ale vie, že cholesterol je pre telo životne dôležitá látka. Ide o alkohol a svojim chemickým zložením sa podobá tuku. Je nevyhnutný pre stavbu buniek a tvorbu niektorých hormónov a vitamínov. Vo zvýšenom množstve však funguje ako katalyzátor kardiovaskulárnych a iných onemocnení. Najčastejšie sa nachádza v tučných potravinách živočíšneho pôvodu. Bezcholesterolová diéta je teda taká úprava jedálnička, ktorá vedie ku zníženiu obsahu cholesterolu v krvi.

Diéta South Beach

Diéta South Beach je určená všetkým milovníkom jedla. Vznikla na Floride v Miami, kde sa na slávnych plážach bez dokonalého tela nezaobídete. Princíp diéty je vcelku jednoduchý. Základom je strava rozdelená do piatich porcií, dôraz sa kladie na príjem bielkovín a obmedzení jednoduchých sacharidov s vysokým glykemickým indexom. V prvej fáze je zakázaný všetok chlieb, cestoviny a ryža, aby sa rýchlo naštartovalo chudnutie. Neskôr sa príjem sacharidov zvýši, ale povolené sú len celozrnné produkty. Dopriať si naopak môžete syry, vajíčka, šunku alebo maslo. Pri varení sa odporúča používať olivový, repkový alebo orechový olej.