Atkinsonova diéta

Zástancovia najrozličnejších diétnych programov sa rozchádzajú v názore, či je pre náš organizmus prijateľnejšia strava nízkokalorická, alebo skôr tá so zvýšeným príjmom tukov. Pri súčasnom spôsobe života je prirodzené, že populárnejšie sú práve diéty s vysokým obsahom tuku. Medzi najznámejšie a súčasne najobľúbenejšie patrí Atkinsonova diéta.

V roku 1972 bola publikovaná po prvý krát Robertom Atkinsonom. Diéta prešla miernymi úpravami až do súčasnej podoby. O jej popularitu sa postaralo viacero hviezd, azda najväčšou priekopníčkou je Jennifer Aniston, alias Rachel zo seriálu Priatelia. Možno aj vďaka nej vyskúšalo túto diétu viac ako 20 miliónov ľudí.


Princípy
Podľa Atkinsona diéta, ktorá vedie k obmedzeniu príjmu sacharidov s neobmedzeným príjmom bielkovín, má za následok zvýšené spaľovanie tukov. Potrebné kalórie, ktoré naše telo potrebuje, sú získavané spaľovaním uloženého podkožného tuku. Z tohto dôvodu nevedie zvýšený príjem tukov k nadváhe – tá je spôsobovaná sacharidmi.

Alibi pre obéznych
Táto diéta ignoruje fakt, že za chudnutie či priberanie môže príjem energie, a nie zloženie stravy. Atkins tvrdí, že väčšina ľudí s nadváhou sa neprejedá. Naopak, majú vrodené dispozície k naberaniu hmotnosti – čo sa samozrejme pozdáva práve obéznym ľuďom a spokojne sa s danou tézou stotožňujú.

Záver
Sacharidy sú najväčším zlom a spôsobujú zvýšenú tvorbu inzulínu, ktorý však premieňa tieto sacharidy na podkožný tuk. Heslom diéty zostavenej podľa Atkinsona je: „Zabudnite na počítanie kalórií, pokojne prijmite kalórií koľko chcete a nikdy nebudete hladní!“

Odporúčte tento obsah cez službu: